wtorek, 26 listopada 2013

Risotto kalafiorowe z brokułem i szynką szwarcwaldzką

Risotto kalafiorowe z brokułem i szynką szwarcwaldzką




Delikatne risotto z pysznym brokułem i wyrazistą szynką.


Składniki na 2 porcje:

  • 1 szklanka ryżu do risotto
  • 1/3 główki kalafiora
  • 1/2 główki brokuła
  • ok. 2 szklanek chudego bulionu
  • 2 plasterki żółtego sera
  • 2 łyżeczki masła
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 2 plasterki szynki szwarcwaldzkiej
  • sól
  • pieprz
Kalafiora gotuję w lekko osolonej wodzie. Po ok. 5 minutach dokładam brokuła. Gotuję jeszcze około 4 minut. Ostrożnie odcedzam.
Oddzielam brokuła od kalafiora.
W głębokiej patelni rozgrzewam oliwę.
Dokładam ryż i smażę około 1 minuty.
Zalewam bulionem, doprawiam opcjonalnie szczyptą soli (w zależności czy bulion jest bardzo słony czy nie).
Przykrywam i gotuję około 16 minut na wolnym ogniu.
W tym czasie kalafiora miksuję na gładko z masłem, solą oraz pokaźną porcją pieprzu.
Szynkę kroję wzdłuż i smażę, aż się zrumieni.
Gdy ryż będzie miękki, dodaję ser oraz puree z kalafiora.
Mieszam i gotuję około 1 minuty.
Dodaję brokuła, zostawiając kilka różyczek do dekoracji.
Nakładam do głębokich talerzy.
Dekoruję brokułem i szynką.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentarzy. Każda opinia jest cenna :)