poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Sos grzybowy z kurczakiem

Sos grzybowy z kurczakiem

Kremowy, łagodny sos grzybowy. Doskonały dodatek do placków ziemniaczanych, ryżu lub makaronu.


Składniki na około 4 porcje:

  • 250 gr filetu z kurczaka oczyszczonego z błonek i posikanego w kosteczkę
  • 1 szklanka grzybów (ja wykorzystałam podgrzybki)
  • 1 duża cebula
  • 180 gr śmietany 10%
  • 2 łyżki mąki
  • 1 łyżeczka kuminu
  • 1 łyżeczka ekologicznej przyprawy warzywnej lub kostki rosołowej
  • sól
  • pieprz
  • olej do smażenia
Na patelni rozgrzewam odrobinę oleju.
Smażę kurczaka, aż się zrumieni, oprószając go solą i pieprzem.
Przekładam mięso do małego garnuszka i zalewam około 200 ml wody.
Cebulę siekamy w drobną kosteczkę, oczyszczone grzyby w kostkę
(ja wykorzystałam grzyby z domowych przetworów, oczyszczone i obgotowane a następnie zamrożone).
Dodaję do mięsa.
Doprawiam ekologiczną przyprawą warzywną, solą, pieprzem i kuminem.
Gotuję do miękkości grzybów.
W miseczce rozprowadzam śmietanę z mąką i odrobiną wody.
Dodaję do niej po trochę sos.
Gdy temperatura mieszanki się zwiększy, wlewam całość do sosu i mieszam.
Gotuję jeszcze chwilę.

Smacznego :)

Sos wykorzystałam do placków ziemniaczanych i makaronu.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentarzy. Każda opinia jest cenna :)