poniedziałek, 22 lipca 2013

Klasyczny krupnik

Klasyczny krupnik

Nazywam go klasycznym, bo kojarzy mi się z jedną z ulubionych zup, jakie robi moja Mama. Jest to delikatny, łagodny, gęsty i pożywny krupniczek, sycące i pyszne danie. I choć mojej Mamie wychodzi najlepiej :), zapraszam do spróbowania także mojej wersji...



Składniki na 4 porcje:

  • kawałek mięsa na zupę, ja wybrałam schab bez kości
  • około 2 litrów wody
  • 2 marchewki
  • seler
  • pietruszka
  • 6 małych ziemniaków lub 4 średnie
  • 2/3 szklanki kaszy jęczmiennej perłowej grubej
  • 2 listki laurowe
  • ziele angielskie
  • sól
  • pieprz
Mięso dokładnie myjemy i zalewamy wodą. Doprowadzamy do wrzenia.
W międzyczasie obieramy włoszczyznę. Ziemniaki i marchewkę kroimy w kosteczkę.
Oddzielamy korzeń pietruszki od natki.
Kiedy woda się zagotuje, zbieramy z jej powierzchni szumowiny.
Dodajemy seler, korzeń pietruszki oraz pokrojone ziemniaki i marchewkę.
Wsypujemy kaszę, doprawiamy solą i pierzem.
Dodajemy listki laurowe oraz ziele angielskie.
Gotujemy około 40 minut od czasu do czasu mieszając.
Pod koniec gotowania wrzucamy poszatkowaną natkę.

Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentarzy. Każda opinia jest cenna :)