środa, 10 kwietnia 2013

Kwaśnica

Kwaśnica

Zupa, która nieodłącznie kojarzy mi się z wakacjami w górach. Sycąca, aromatyczna, przepyszna. Poniżej moja interpretacja tej klasycznej, góralskiej potrawy. :)


Składniki na około 4 porcje:

  • 40 dag wędzonej wędliny (ja użyłam indyka i polędwicy)
  • 1,5 litra wody
  • 6 średniej wielkości ziemniaków
  • pęczek włoszczyzny
  • 30 dag kiszonej kapusty (opcjonalnie kilka łyżek soku z kapusty)
  • ziele angielskie
  • listek laurowy
  • sól
  • pieprz
  • 2 łyżki oleju
Klasyczna kwaśnica gotowana jest na wędzonych żeberkach. Ja wybrałam chudszą wędlinę, ale również wędzoną, żeby zupka miała ten niesamowity aromat.
Wędlinę kroimy w drobną kostkę i podsmażamy w garnku na rozgrzanym oleju na złoto.
Następnie wlewamy wodę, dodajemy włoszczyznę w całości, listek laurowy, sól, pieprz i zagotowujemy.
Ziemniaki również kroimy w dość drobną kostkę i dodajemy do zupy.
Gotujemy na wolnym ogniu około 20 minut, aż ziemniaki zmiękną.
Kapustę lekko kroimy, tak aby zupę można było wygodnie zjeść łyżką :) i dodajemy do zupy razem z sokiem (jeżeli używamy).
Doprowadzamy do wrzenia i gotujemy jeszcze około 20-30 minut.

Smacznego :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentarzy. Każda opinia jest cenna :)